خاک مناسب برای باغچه ما چیست ؟

۳۳ بازديد
 

 

در اینجا نگاهی سریع به انواع مختلف گیاهان و نیازهای خاک انها می پردازیم:

  • ساکولنت ها و کاکتوس ها نیاز به خاک درشت با تنفس خوب دارند. خاک نیاز به حفظ رطوبت دارد در حالی که اجازه می دهد اب اضافی به سرعت تخلیه شود.
  • ارکیده نیاز به خاک کرکی (ایده ال مخلوط گلدان بدون خاک) با تنفس خوب، زهکشی سریع و pH خاک اسیدی. ارکیده ها، به ویژه اپیفیت ها، به پوسیدگی ریشه بسیار حساس هستند و نمی توانند ریشه های مرطوب را تحمل کنند. خرید نهال گیلاس 
  • بنفشه های افریقایی گیاهان کانتینری هستند که نیاز به خاک شل، هوا و سریع تخلیه با محتوای مواد الی بالا دارند.
  • گوجه فرنگی و سبزیجات نیاز به خاک با مواد مغذی گیاهی ضروری مانند نیتروژن و پتاسیم و مواد مغذی خوب و احتباس اب دارند.
  • گیاهان گلدار نیاز به تعادل تنفس، زهکشی اب و احتباس اب دارند. محیط باید pH خاک مناسب داشته باشد، بسته به نوع گیاه گلدار.
  • دانه ها و شاخه ها نیاز به یک ترکیب سبک و بدون خاک دارند که رطوبت، هوا و کم مواد مغذی گیاهی است که به تسهیل جوانه زنی و رشد ریشه کمک می کند.

در مورد انواع مختلف خاک گلدانی برای رشد گیاهان بیشتر بخوانید.

B. بر اساس مواد تشکیل دهنده

برای کمک به شما در تعیین اینکه کدام خاک گلدان را انتخاب کنید و از کدام یک دور بمانید، بیایید مواد مختلف مورد استفاده در مخلوط خاک باغبانی ظرف را بررسی کنیم:

1. بیوچار

یک عنصر غیر متعارف، بیوچار یک اصلاحیه خاک انقلابی است که برای انواع گیاهان مفید است.

این مجموعه ای از مزایای مراقبت از گیاهان را ارائه می دهد، مانند:

  • بهبود اب و زهکشی خاک.
  • افزایش اب و حفظ مواد مغذی.
  • رشد میکروب های خاک برای دسترسی بهتر به مواد مغذی.
  • افزایش سطح pH خاک و کاهش اسیدیته خاک.
  • ترویج رشد ریشه و بهبود عملکرد گیاه.
  • به دام انداختن دی اکسید کربن اتمسفر در خاک برای کاهش تاثیر ان بر گرم شدن کره زمین.

به دنبال خاک گلدان داخلی هستید که حاوی بیوچار باشد؟
با خاک گلگون اشنا شوید.

بهترین خاک برای گیاهان داخلی: مخلوط گلدان داخلی خاک گلگون

مخلوط گلدان داخلی Rosy یک رسانه مخصوص رشد است که توسط دانشمندان گیاه و خاک برای حمایت از رشد هر گیاه خانگی طراحی شده است.

این از مواد تشکیل دهنده اگاهانه و بدون مصنوعی ساخته شده است، مانند کمپوست وگان سن، بیوچار با کیفیت بالا و قارچ های میکوریزا تقویت کننده ریشه. این ترکیب به حفظ مواد مغذی و اب، بهینه سازی زهکشی و ارائه مواد مغذی ضروری گیاهی کمک می کند.

بنابراین، این ترکیب گیاهی مناسب برای:

  • گرمسیری
  • فیلودندرونها
  • ارویدها
  • پوتوس
  • کاکتوس و ساکولنت
  • سرخس، و بیشتر

این ترکیب همچنین دارای ردپای کربن منفی است و ان را به یک ترکیب سالم برای گیاهان داخلی و سیاره تبدیل می کند.

2. Sphagnum پیت ماس / پیت ماس

یک عنصر سنتی در خاک گلدان به طور منظم، خزه ذغال سنگ کمک می کند:

  • بهبود احتباس اب در خاک
  • افزایش ساختار خاک، اب دهی و زهکشی.

اما خزه ذغال سنگ با گذشت زمان پوسیده می شود و باعث تراکم خاک می شود. همچنین pH خاک را کاهش می دهد و در نتیجه دسترسی به مواد مغذی را کاهش می دهد.

چی بدتره؟
برداشت ان منجر به تخریب باتلاق های ذغال سنگ می شود و باعث انتشار گازهای گلخانه ای قابل توجهی (GHG) می شود. و از انجا که خزه ذغال سنگ هزاران سال طول می کشد تا دوباره پر شود، پایدار نیست.

به همین دلیل است که کشورهایی مانند انگلستان به سمت ممنوعیت فروش خزه ذغال سنگ sphagnum در مراکز باغ حرکت می کنند.

در مورد اینکه چرا باید از خاک گلدان بدون ذغال سنگ استفاده کنید بیشتر بخوانید.

3. کوکو کوئر

نارگیل توجه زیادی را به عنوان یک جایگزین مناسب برای خزه ذغال سنگ غیر قابل تجدید به دست اورده است.

احتباس رطوبت بیشتری نسبت به خزه ذغال سنگ دارد و تجزیه ان بیشتر طول می کشد. علاوه بر این، سیستم تنفس و زهکشی خاک را بهبود می بخشد و به دلیل pH خنثی بر اسیدیته خاک تاثیر نمی گذارد.

با این حال، نقطه ضعف کوکو کوئر ردپای کربن بالا ان است - پردازش و حمل و نقل ان نیاز به استفاده از انرژی بالا و مصرف اب دارد. همچنین دارای محتوای نمک بالا است که مانع جذب اب توسط ریشه های گیاهی می شود.

4. پرلیت

پرلیت یک شیشه اتشفشانی فوق العاده گرم است که به عنوان یک اصلاحیه خاک گلدانی همه منظوره مورد استفاده قرار می گیرد:

  • بهبود اب و زهکشی در مخلوط خاک.
  • خاک را شل کنید و از فشرده سازی ان در برابر تراکم پیت ماس جلوگیری کنید.
  • رطوبت و مواد مغذی را حفظ کنید و انها را برای ریشه های گیاه در دسترس قرار دهید.

با این حال، همانطور که در طول زمان تجزیه می شود، باید ان را به صورت دوره ای جایگزین کنید. و از انجا که پرلیت یک منبع تجدید پذیر نیست، استخراج و پردازش ان ان را به یک ماده ناپایدار تبدیل می کند .

5. پامیس

پامیس، همچنین سنگ اسفنجی نامیده می شود، اغلب به عنوان یک تهویه خاک در مخلوط خاک ابدار استفاده می شود.

این کمک می کند:

  • بهبود aeration و زهکشی.
  • حفظ ثبات خاک.
  • جذب رطوبت و مواد مغذی برای گیاهان.

اما یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که پردازش پامیس نیاز به استفاده از انرژی سنگین دارد که به افزایش انتشار دی اکسید کربن و گرم شدن کره زمین کمک می کند.

6. ورمیکولیت

ورمیکولیت، که در مخلوط های گلدانی استفاده می شود، pH خنثی است و تجزیه نمی شود.

مزایای ان برای گیاهان داخلی شامل:

  • کاهش تراکم خاک و بهبود aeration.
  • افزایش احتباس اب و مواد مغذی.

با این حال، احتباس اب سنگین ان باعث می شود که برای گیاهانی مانند اسطوخودوس نامناسب باشد، که نیاز به سیستم ریشه خود برای خشک ماندن دارند.

علاوه بر این، ورمیکولیت نیاز به استخراج و پردازش انرژی دارد و ان را به یک منبع ناپایدار تبدیل می کند.

7. شن و ماسه

شن و ماسه رودخانه یک اصلاحیه ارزان، قابل استفاده مجدد و سنتی است که:

  • بهبود زهکشی اب و جلوگیری از اب بیش از حد.
  • خاک های سنگین را برای بهبود تنفس تجزیه می کند.

این مناسب برای گیاهانی است که شرایط خشک مانند کاکتوس و ساکولنت را ترجیح می دهند.

اما در حالی که این منبع فراوان است، معدن بیش از حد ان می تواند اکوسیستم های رودخانه ای و ساحلی را تغییر دهد و زیستگاه حیوانات ابزی را از بین ببرد.

8. تراشه های چوب / پوست

تراشه های چوب و پوست در اشکال مختلف، از جمله پوست کاج، پوست صنوبر (پوست ارکیده) و پوست چوب سخت می ایند.

این مواد به افزایش جریان هوا و زهکشی در خاک کمک می کند. با این حال، انها همچنین ممکن است باعث خشک شدن سریع خاک و افزایش اسیدیته خاک شوند.

9. کود

کود برای پرورش گیاهان در حال رشد مهم است - ارائه مواد مغذی ضروری مانند نیتروژن، پتاسیم و فسفر.

به طور کلی، دو نوع کود در خاک گلدان استفاده می شود:

A. کود مصنوعی

کودهای مصنوعی یا شیمیایی تغذیه سریعی را برای گیاهان در حال رشد ارائه می دهند.

انها اغلب برای نیازهای خاص گیاهی فرموله می شوند اما نیاز به استفاده مجدد منظم دارند که منجر به اسیدی شدن خاک می شود. این امر دسترسی به مواد الی خاک را کاهش می دهد و به میکروب های مفید اسیب می رساند.

همچنین دارای ردپای کربن بالا است زیرا گازهای گلخانه ای را ازاد می کند. در واقع، کودهای مصنوعی یکی از بزرگترین منابع انتشار گازهای گلخانه ای از بخش تولید کشاورزی جهانی است.

علاوه بر این، از انجا که کودهای مصنوعی محلول در اب هستند، می توانند به ابراه ها (هنگامی که برای گیاهان در فضای باز استفاده می شود) نفوذ کنند و منجر به الودگی محیط زیست شوند.

B. کود طبیعی

بر خلاف کودهای مصنوعی، کودهای طبیعی از محصولات حیوانی یا گیاهی ساخته می شوند.

یک جزء مشترک از مخلوط خاک گلدان الی، انها ساختار خاک را در دراز مدت بهبود می بخشند و از رشد میکروب های مفید خاک حمایت می کنند.

در اینجا برخی از کودهای طبیعی معمول استفاده می شود در خاک گلدان الی:

  • کمپوست: کمپوست نهایی حاوی مواد مغذی از مواد الی تجزیه شده است. این ساختار خاک را بهبود می بخشد و از رشد گیاه در فضای باز و داخلی پشتیبانی می کند.
  • ورمی کمپوست: این کود حاوی مواد مغذی گیاهی ضروری و باکتری های مفید خاک است. این بیشتر از ریخته گری کرم ساخته شده است، همچنین ریخته گری کرم خاکی یا طلای سیاه نامیده می شود. 
  • کود: این ماده الی نباید به طور مستقیم برای گیاهان خانگی یا گیاهان در فضای باز استفاده شود زیرا اسیدی است و ممکن است الودگی داشته باشد. با این حال، کود پیر یا کمپوست برای گیاهان بی خطر است، هرچند با مواد مغذی کمتر.
  • دیگران: دیگر مواد مخلوط گلدان ارگانیک که به عنوان غذای گیاهی استفاده می شود شامل امولسیون ماهی، وعده غذایی استخوان، خاکستر چوب و وعده غذایی جلبک دریایی است.

نکتهکود طبیعی همراه با بیوچار یک راه حل ایده ال برای مراقبت از گیاهان موثر ایجاد می کند.

2 سوالات متداول درباره خاک گلدان گیاهان داخلی

در اینجا پاسخ به سوالات رایج در مورد گلدان خاک برای گیاهان داخلی است:

1 ایا می توانید از خاک باغ یا خاک سطحی برای گیاه خانگی استفاده کنید؟

در حالت ایده ال، نه.

خاک باغبانی یا خاک سطحی سنگین است و اغلب حاوی افات گیاهی مانند دانه های علف های هرز و پشه های قارچی است. این می تواند بر رشد گیاه تاثیر بگذارد و باعث پوسیدگی ریشه به دلیل تراکم شود.

2. با خاک قدیمی خانه چه باید کرد؟

شما می توانید از خاک قدیمی خود برای باغبانی با جوان سازی ان با خاک تازه استفاده کنید. متناوبا، شما می توانید کود و اصلاحات، مانند کمپوست به پایان رسید، برای بهبود ساختار خاک داخلی و سطح مواد مغذی اضافه کنید.

اما شما باید خاک بیمار را دور بریزید قبل از اینکه سایر گیاهان خانگی را الوده کند.

کاج نوئل

۱۱ بازديد

 درخت کریسمس مدرن، با این حال، در غرب سرچشمه گرفته استآلمان . پشتوانه اصلی یک نمایشنامه محبوب قرون وسطایی درباره آدم و حوا این بوددرخت بهشت، یک درخت صنوبر آویزان شده با سیب، که نمایانگر باغ عدن است . آلمانی ها در 24 دسامبر، روز عید مذهبی، درخت بهشتی را در خانه های خود نصب کردندآدم و حوا. بر آن ویفر آویزان کردند (نماد میزبان عشای ربانی ، نشانه مسیحی خرید درخت نوئل  رستگاری). در سنت های بعدی، ویفرها با کوکی هایی با اشکال مختلف جایگزین شدند. شمع ها ، نماد مسیح به عنوان نور جهان، اغلب اضافه می شوند. در همان اتاق بود«هرم کریسمس»، سازه‌ای مثلثی از چوب که دارای قفسه‌هایی برای نگهداری مجسمه‌های کریسمس بود و با گیاهان همیشه سبز، شمع‌ها و ستاره تزئین شده بود. در قرن شانزدهم، هرم کریسمس و درخت بهشت ​​با هم ادغام شدند و به درخت کریسمس تبدیل شدند.

 

این رسم تا قرن هجدهم در میان لوتریان آلمانی رایج شد، اما تا قرن بعد بود که درخت کریسمس به یک سنت ریشه دار آلمانی تبدیل شد. درخت کریسمس که در اوایل قرن نوزدهم به انگلستان معرفی شد، در اواسط قرن نوزدهم توسط آلمانی‌تبار رایج شد.شاهزاده آلبرت ، شوهر ملکه ویکتوریا . درخت ویکتوریایی با اسباب‌بازی‌ها و هدایای کوچک، شمع‌ها، آب نبات‌ها، رشته‌های پاپ کورن و کیک‌های فانتزی که از شاخه‌ها با روبان و زنجیر کاغذی آویزان شده بود تزئین شده بود. درختان کریسمس که در قرن هفدهم توسط مهاجران آلمانی به آمریکای شمالی برده شدند ، در قرن نوزدهم اوج مد بودند. آنها همچنین در اتریش، سوئیس، لهستان و هلند محبوب بودند. در چین و ژاپن، درختان کریسمس که توسط مبلغان غربی در قرن 19 و 20 معرفی شدند، با طرح های کاغذی پیچیده تزئین می شدند.

 

زیور آلات شیشه ای دمیده برای فروش در بریتانیا و بریتانیا عرضه شددر ایالات متحده در اوایل دهه 1870، بسیاری از آنها در کارگاه های کوچک در آلمان و بوهم تولید می کردند، که همچنین تزئینات ساخته شده از قلوه سنگ، سرب ریخته گری، مهره، کاغذ فشرده و چوب پنبه را ایجاد می کردند. در ایالات متحده، FW Woolworth تا سال 1890 سالانه 25 میلیون دلار زیور آلات می‌فروخت، تا آن زمان رشته‌هایی از چراغ‌های درختی برقی نیز در دسترس بودند. در دهه 1930، درختان مصنوعی ساخته شده از موهای قلم مو در ایالات متحده توسعه یافتند و دهه 1950 و 1960 شاهد تولید انبوه درختان پلاستیکی آلومینیوم و PVC بود. درختان مصنوعی محبوبیت قابل توجهی به دست آوردند، به ویژه در کشورهایی که تهیه درختان تازه سخت بود .

 

 

 

در ایالات متحده و اروپا ، گونه های رایج درختان تازه عبارتند از کاج ، مانند کاج سفید ( Pinus strobus )، کاج اسکاچ ( P. sylvestris )، و کاج ویرجینیا ( P. virginiana ). صنوبر ، به ویژه صنوبر بلسان ( Abies balsamea )، صنوبر فریزر ( A. fraseri )، صنوبر بزرگ ( A. grandis )، صنوبر نجیب ( A. procera )، صنوبر نقره ای ( A. alba )، و صنوبر سفید ( A. concolor ) ; و صنوبرهای خاص ، مانند صنوبر نروژ ( Picea abies )، صنوبر آبی (P. pungens )، و صنوبر سفید ( P. glauca ). صنوبر داگلاس ( Pseudotsuga menziesii )، که صنوبر واقعی نیست، نیز رایج است. سرو و سروهای مختلفی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، اگرچه این ها بیشتر در تاج گل های همیشه سبز یا تزئینات دیگر دیده می شوند.

حقایق راجع به میوه ها

۲۱ بازديد

یکی از چالش های اصلی ما به عنوان والدین می تواند تشویق فرزندانمان به خوردن میوه و سبزیجات بیشتر باشد. وادار کردن آنها به خوردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل به منظور رشد آنها و تبدیل شدن به افراد سالم می تواند کار سختی باشد - والدینی که با دیدن برخی سبزیجات پوره شده با چهره خراشیده کودک روبرو نشده اند. آنها

اگرچه ممکن است طعم کلم بروکلی و گوجه فرنگی در ابتدا مورد علاقه نباشد، چیزهای عجیب و غریبی در مورد میوه و سبزیجات وجود دارد که ممکن است آنها را کمی جالب تر کند - مانند تعداد دانه های یک انار، آیا هویج واقعاً به ما کمک می کند تا ببینیم. در تاریکی، و کدام سبزی اولین گیاهی بود که در فضا رشد کرد…امنیت غذایی

 توت ها، طبق تعریف، دانه های خود را در داخل دارند ، در حالی که فقط با نگاه کردن به یک توت فرنگی می توانید ببینید که دانه های خود را در خارج نگه می دارند . با این حال، دانه های یک موز آنقدر ریز هستند که ما واقعاً متوجه وجود آنها نمی شویم، اما هستند - آنها را محکم در خانواده "توت" قرار می دهد!

    • توت واقعی میوه‌ای گوشتی است که از تخمدان یک گل تشکیل می‌شود و یک دانه یا دانه در داخل گوشت آن تعبیه شده است. بنابراین از نظر گیاه شناسی، توت فرنگی با تعریف توت مطابقت ندارد، اما موز مطابقت دارد!
    • اینها چند توت شگفت انگیز دیگر هستند: انگور، آووکادو، کیوی، توت، گوجه فرنگی، خیار، بادمجان و انار.

     

  • یک انار می تواند تا 1400 دانه را در خود جای دهد.

    یک انار با اندازه متوسط ​​می تواند بین 200 تا 1400 دانه داشته باشد! یک چالش شمارش وجود دارد!

  • زغال اخته می تواند جهش کند.

    وقتی رسیدند، پرش می کنند! خودتان امتحان کنید…

  • کدو تنبل یک میوه است.

    بسیاری از ما می دانیم که گوجه فرنگی یک میوه است، (درست است!) اما کدو تنبل هم همینطور!

    • از دیدگاه یک گیاه شناس، آن را به عنوان یک میوه طبقه بندی می کنند، زیرا محصولی از ساختار دانه دار گیاهان گلدار است.
    • از سوی دیگر، سبزیجات بخش خوراکی گیاهانی مانند برگ، ساقه، ریشه، پیاز، گل و غده هستند.
    • و اگر به اندازه کافی بد نیست، اینها چند میوه دیگر هستند که ممکن است به عنوان سبزیجات فکر کرده باشید: فلفل دلمه ای، خیار، آووکادو، زیتون، کدو حلوایی و لوبیا سبز!

     

  • سیب زمینی اولین سبزی بود که در فضا کشت شد.

    در اکتبر 1995، ناسا و دانشگاه ویسکانسین مدیسون برای کمک به رشد اولین گیاه در فضا - سیب زمینی - همکاری کردند. 

  • همه پرتقال ها نارنجی نیستند.

    پرتقال میوه ای نیمه گرمسیری است و نه گرمسیری و بنابراین رنگ پرتقال به محل رشد آن بستگی دارد. در مناطق نیمه گرمسیری، دما آنقدر سرد نیست که پوست نارنجی شود. این بدان معناست که پرتقال می تواند سبز یا زرد بماند، حتی زمانی که رسیده است!

  • انجیر با شیر در کلسیم مطابقت دارد

    اگر به شیر علاقه ای ندارید اما می خواهید کلسیم بیشتری در رژیم غذایی خود داشته باشید، ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید یک فنجان انجیر خشک به اندازه همان مقدار شیر کلسیم دارد.

  • کیوی حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال است.

    این میوه مبهم دارای بزرگترین ماده مغذی در بین هر میوه ای در راهروی محصولات شماست - از این رو اغلب در کمپ سوپر غذا قرار می گیرد. آنها دو برابر یک پرتقال ویتامین C دارند و جایگزین دیگری برای موز با پتاسیم بالا و کم نمک هستند. آنها مملو از سایر ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مفید برای قلب هستند.

  • آیا هویج واقعاً به ما برای دیدن در تاریکی کمک می کند؟

    نه واقعا نه به گفته www.wikipedia.org "این باور که خوردن هویج  دید در شب را بهبود می  بخشد، افسانه ای است که توسط بریتانیا در جنگ جهانی دوم برای گمراه کردن دشمن در مورد توانایی های نظامی خود مطرح شد." برای اینکه آلمان متوجه نشود که بریتانیا از رادار برای رهگیری بمب‌افکن‌ها در حملات شبانه استفاده می‌کند، آنها بیانیه‌های مطبوعاتی منتشر کردند که در آن اعلام شد خلبانان بریتانیایی هویج زیادی می‌خورند تا دید در شب استثنایی به آنها بدهند!

  • دوریان بدبوترین میوه دنیاست

    این میوه روی درخت دوریو رشد می کند و در مالزی، اندونزی و تایلند رشد می کند. ظاهرا بوی تخم مرغ فاسد، جوراب عرق کرده یا حتی زباله می دهد. آیا صدا به خصوص جذاب نیست؟ فکر کنید ما به توت فرنگی می چسبیم (حتی اگر توت نباشند!)

ایمن نگه داشتن همه
برخی از میوه ها و سبزیجات می توانند بسیار کوچک باشند، پس حتما مراقب بچه های کوچک خود باشید، به خصوص اگر در حال جهش کرن بری یا شمارش دانه های انار هستند!

می خواهید بیشتر بدانید؟

دریافت حداقل پنج وعده از انواع میوه ها و سبزیجات در روز فواید قابل توجهی برای سلامتی دارد. 5 دلیل برای خوردن 5 عدد در روز را بیابید .

میوه و سبزیجات را با این ایده‌های میان‌وعده‌ای که به راحتی آماده می‌شوند، سرگرم‌کننده کنید .

ممکن است ما دوست نداشته باشیم فرزندانمان با غذای خود بازی کنند، اما این چند ایده برای علاقه مند کردن کودکان شما و یادگیری در مورد سبزیجات است. انجام بازی‌های مرتبط با سبزیجات و یادگیری در مورد اهمیت خوردن سبزیجات به شیوه‌ای سرگرم‌کننده، می‌تواند به مزایای سلامت جسمی و روانی باورنکردنی دست یاب

کشاورزی مدرن

۱۴ بازديد

 محصولات زراعی، گیاهان، حیوانات اهلی، ماهی، پرندگان و سایر اقلام برای غذا، پارچه و سایر امکانات زندگی. کشاورزی برای پیشرفت تمدن بشری حیاتی است. قبل از انقلاب صنعتی، اکثریت قریب به اتفاق مردم برای مایحتاج روزمره خود مانند غذا، پوشاک و سرپناه به کشاورزی متکی بودند. آنها تصور کمی از بازار جهانی داشتند و به دلیل استفاده از کشاورزی مدرن یا شیوه های کشاورزی ارگانیک نسبتاً کمی تولید می کردند . اما از آن زمان همه چیز تغییر کرده است. خرید نهال میوه 

 

کشاورزان مدرنیته سیستم های کشاورزی را درک می کنند، اما انتقال آن با ویژگی دشوار است. با این وجود، تضاد بین سیستم‌های کشاورزی مدرن و سنتی، پیامدهای جدی برای تکامل آینده سیستم غذایی جهانی دارد، علی‌رغم این واقعیت که تعداد کمی از سیستم‌ها به طور کامل در هر دو دسته قرار می‌گیرند.

 

روش‌های سنتی: نوع نگاه کشاورزان به خود و شغلشان شاید مهم‌ترین تمایز بین گروه‌ها باشد. برای مثال، کشاورزان سنتی اغلب اظهار می‌کنند که تلاش می‌کنند تا با منابعی که در دست دارند، کارآمد عمل کنند.

 

یعنی از زمین، منابع انرژی، بارندگی، بذر، روش های خاک ورزی در دسترس خود استفاده می کنند تا آنچه را که طبیعت فراهم می کند ایجاد کنند. روش های سنتی برای کشت زمین، انتخاب و کاشت بذر، محافظت از گیاهان در برابر گیاهان و حیوانات رقیب و برداشت محصول استفاده می شود. اقلام مازاد در فروشگاه های مجاور فروخته می شود. این تولیدکنندگان معمولاً گزارش می دهند که ظرفیت محدودی برای اصلاح این فرآیندها دارند و برخی فعالانه می خواهند از تغییر جلوگیری کنند.

 

تولید چنین سیستم هایی تا حد زیادی توسط حاصلخیزی ذاتی خاک ها که با مدیریت ماهر و آب و هوا بهبود می یابد، تعیین می شود. سیستم های تکنولوژیکی و مدیریتی درگیر اغلب با عدم دسترسی یا عدم تمایل به استفاده از اطلاعات جدید در مورد تولید و/یا مدیریت و همچنین کمک های دولتی یا تجاری متمایز می شوند. بهره وری آنها به آرامی رشد می کند، معمولاً در واکنش به رویدادهای خارجی که انزوای تولیدکننده را کاهش می دهد، دسترسی به بازار را افزایش می دهد یا سرمایه گذاری در آب و زمین را تشویق می کند.

 

کشاورزی مدرن: در سیستم‌های کشاورزی مدرن، کشاورزان فکر می‌کنند که مسئولیت‌های مرکزی بسیار بیشتری دارند و مایلند از فناوری و اطلاعات برای مدیریت بیشتر اجزای سیستم استفاده کنند که با دیدگاه کشاورزان سنتی کاملاً متفاوت است. برخلاف انزوای موجود در ترتیبات قدیمی، کشاورزی مدرن موفقیت را وابسته به پیوندها می داند - دسترسی به منابع، فناوری، مدیریت، سرمایه گذاری، بازارها، و حمایت از سیاست های دولت.

 

در نتیجه، بسیاری از موفقیت سیستم های مدرن به توسعه بستگی دارد و حاصلخیزی خاک با ارائه مواد مغذی خاص در زمانی که آنها کم هستند حفظ می شود. استفاده از نیروی ماشین و فناوری برای تولید شرایط خاک مورد نیاز برای تشویق توسعه گیاه و در عین حال کمترین اختلال و از دست دادن خاک استفاده می شود. استفاده از ژنتیک بهبود یافته برای محصولات کشاورزی و دام برای بهبود عملکرد، کیفیت و قابلیت اطمینان؛ و استفاده از تکنیک های مدرن ژنتیکی و سایر تکنیک ها برای حفاظت از محیط زیست.

 

این موفقیت همچنین به دسترسی به آبیاری کارآمد و مؤثر برای افزایش بارندگی در مناطق مختلف و همچنین تجهیزات و روش‌های بهبود برداشت، جابجایی و ذخیره‌سازی برای جلوگیری از تلفات و فروش مؤثر کالا بستگی دارد. به نوبه خود، ارائه دسترسی به فناوری، تجهیزات، اطلاعات و امکانات فیزیکی در سراسر سیستم بازاریابی تولید به سرمایه گذاری دولتی و خصوصی وابسته است.

 

کشاورزی مدرن در کشورهای توسعه یافته، از جمله ایالات متحده، به مراتب بیشتر از مزارع و کشاورزان را شامل می شود. این سیستم به سیستم های عظیم و بسیار پیچیده ای وابسته است که خروجی تولیدکنندگان را در یک زنجیره ارزش گسترده که شامل محصولات غذایی و مصرف کنندگان نهایی است، جابجا، ذخیره و پردازش می کند.

 

روش های نوین کشاورزی

جدای از تکنیک های کشاورزی ذکر شده در بالا، روش های اضافی در مناطق مختلف هند استفاده می شود. بسیاری از این روش ها در حوزه روش های کشاورزی سنتی در هند قرار نمی گیرند. این شامل موارد زیر است:

 

سیستم ایروپونیک

آئروپونیک روشی برای رشد گیاهان در هوا یا مه بدون نیاز به خاک است. این یک زیرگروه هیدروپونیک است که با معلق کردن ریشه گیاه در هوا کار می کند. اگر کشاورزان از این روش استفاده کنند، کنترل بیشتری بر میزان مصرف آب خواهند داشت.

 

آکواپونیک

آکواپونیک یک سیستم حلقه بسته است که به شدت به لقاح از پیوند همزیستی بین آبزی پروری و کشاورزی بستگی دارد. این تکنیک کشاورزی آبزی پروری سنتی را با هیدروپونیک ترکیب می کند.

 

هیدروپونیک

روش هیدروپونیک یک روش کشاورزی بدون خاک است که از هیچ نوع خاکی استفاده نمی کند. این تکنیک مستلزم رشد گیاهان سالم بدون نیاز به محیط جامد با استفاده از مواد مغذی مانند محلول های آب غنی از مواد معدنی است. هیدروکالچر زیرمجموعه ای از کشاورزی هیدروپونیک است و مواد مغذی مورد استفاده در سیستم های کشاورزی هیدروپونیک از منابع بسیاری تامین می شود.

 

تک فرهنگ

این رویکرد شامل کشت یک محصول واحد در یک منطقه کشاورزی مشخص است. با این حال، در کشوری مانند هند، روش کشاورزی تک‌فرهنگ اغلب مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. کشاورزی در فضای داخلی، مانند تولید گیاهان دارویی، در دسته تک کشت قرار می گیرد . تک کشت یک روش کشاورزی مدرن است که در آن یک محصول یا گیاه واحد کشت می شود.

 

اهمیت کشاورزی مدرن

به دلیل غذای بیشتری که سیستم های مدرن عرضه می کنند، صدها میلیون نفر توانسته اند به پتانسیل بیشتری دست یابند.

 

زندگی بهتر، بنابراین افزایش دستاوردهای همه، از بچه ها گرفته تا سالمندان، باعث افزایش بهره وری نیروی کار و به طور کلی توسعه و پیشرفت انسانی می شود. سطح فعلی گرسنگی و سوء تغذیه که یک میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار می دهد، نتیجه سیاست های ناکافی، بهره وری پایین و درآمد پایین است. عدم تداوم استفاده از فناوری نوآورانه برای افزایش بهره وری در مزرعه و در سراسر سیستم غذایی همه جنبه های این مسائل را تشدید می کند، به ویژه مواردی که بر افراد و خانواده های کم درآمد تحمیل می شود.

 

محدودیت‌های فیزیکی محیطی، که به مسائل عمومی مهم‌تر تبدیل شده‌اند، به‌طور قابل‌توجهی توسط کشاورزی مدرن کاهش یافته‌اند، که باعث کاهش:

 

نیاز به افزایش سطح زمین، کاهش فشار به کشاورزی اراضی آسیب پذیر و مناطق جنگلی. کشاورزی مدرن از فن‌آوری‌های جدید موفقی مانند بیوتکنولوژی استفاده می‌کند تا ضمن کاهش اثرات زیست‌محیطی، بازدهی افزایش یابد. این امر باعث کاهش مقدار زمین، کود و سموم مصرفی در واحد عملکرد می شود.

 

پیشرفت در فناوری پردازش و جابجایی به طور قابل توجهی به افزایش ایمنی مواد غذایی از طریق کاهش عوامل بیماری زا و کاهش قابل توجه تلفات پس از برداشت کمک می کند که باعث افزایش عرضه غذا می شود.

 

مصرف کنندگان از کشاورزی مدرن، چه از نظر اقتصادی و چه از نظر اجتماعی سود بسیار زیادی می برند.

 

افزایش کیفیت زندگی و استانداردهای زندگی با کاهش قیمت مواد غذایی. این به طور موثر درآمد مصرف کننده را بهبود می بخشد زیرا قدرت خرید بیشتری را برای سایر محصولات مصرفی مانند آموزش، مراقبت های بهداشتی، اوقات فراغت و غیره آزاد می کند.

 

کشاورزی مدرن با افزایش در دسترس بودن مواد غذایی، بهبود کیفیت غذا و در دسترس قرار دادن آن برای افراد بیشتری به ثبات سیاسی جهانی کمک می کند.

باغداری

۱۱ بازديد

شغل باغداری

ماهیت

باغداری یکی از مشاغلی می باشد که بیشتر در مناطق روستایی و کوهستانی رونق زیادی دارد و در کشور عزیز ما ایران تعداد زیادی از هم وطنانمان به این شغل مشغول می باشند و بسیاری لز میوه جات مصرفی داخل در این باغات تولید می شود.

باغداری شغلی پرزحمت و در عین حال مقدس و بسیار شیرین است و برای اشتغال در این شغل اصلی ترین چیز زمین و آب و ابزار مکانیزه کشاورزی می باشد و باغدار در مراحل کاشت داشت و برداشت با استفاده از ابزارهای مختلف تمام سعی و تلاش خود را جهت تولید هر چه بهتر محصولات به کار می گیرد. در جنبه نظارتی نیز باغدار در تمام مراحل باغداری اعم از کاشت داشت و برداشت باید مواظب باغ خود باشد تا محصولات از آفتها در امان بماند و محصولی با کیفیت به بازار تحویل داده شود. محیط زیست

محیط کار

محیط باغداری اصولا یک کار فیزیکی است و اغلب کارها به صورت دستی انجام می گیرد و خستگی زیادی را به همراه دارد زیرا مراحل مختلف آن اعم از درخت کاری هرس سم پاشی از بین بردن علف های هرز و سایر موارد نیاز به تلاش زیاد فیزیکی دارد.

از نظر ساعت کاری باغداری ساعت مشخصی ندارد و شب و روز نمی شناسد و با توجه به نیازی که احساس می شود باغدار در ساعات مختلف نسبت به انجام آن اقدام می نماید.فروش گیلاس 

محل اشتغال باغدار بیشتر در مناطق ییلاق و کوهستانی و در داخل باغات می باشد. و باغدار برای اینکه شرایط کار مطلوب باشد باید در جاهایی اقدام به احداث باغ کند که حدالامکان از ماشین جهت انجام امور مانند حمل میوه و کود سمپاش و سایر موارد استفاده نماید هم چنین آموزش های گوناگون در زمینه باغداری و تحصیل در رشته های مختلف مهندسی باغداری تاثیر به سزایی در کیفیت بخشی و برداشت محصولی بیشتر در این رشته دارد.

سوالاتی پیرامون تحقیق

1-چه چیزی باعث شده است در این منطقه این شغل وجود داشته باشد ؟

زمین های مساعد و حاصل خیز وجود رودخانه های دائمی و چشمه های گوناگون آب و هوای کوهستانی و سرد و معتدل و هم چنین مردمانی زحمت کش و پر تلاش باعث شده است تا شغل باغداری در اسفراین رونق پیدا کند.

2-چگونه می توان این شغل را توسعه داد و در آن پیشرفت کرد ؟

برای توسعه شغل باغداری و گسترش این شغل اولا دولت باید به صورت ویژه به این شغل توجه نماید مخصوصا در تهیه کود و سموم شیمیایی و وسایل مکانیزه باغداری باید توجه خاص بشود و وام های کم بهره یا بلاعوض به باغدار داده شود. هم چنین گذاشتن دوره های کوتاه مدت تخصصی در این زمینه یکی دیگر از عواملی است که می تواند در این زمینه تاثیر به سزایی داشته باشد علاوه بر این موارد تضمین بازار فروش محصولات نیز کار موثر دیگری در این زمینه می باشد.

3-چشم انداز آینده ای این شغل چیست ؟

با توجه به این که جمعیت رو به افزایش می باشد و از طرف دیگر فرهنگ مصرف میوه در جامعه بالا رفته است و همچنین جامعه جوان کشور نیاز به شغل دارد ، پیش بینی می شود باغداری رونق پیدا نماید و هر روز رو به افزایش می باشد.

4-حقوق و مزایای این شغل چگونه است ؟

متاسفانه با توجه به اینکه باغات از مساحت کمی برخوردار است .و به صورت سنتی کارها انجام می گیرد لذا درآمد این شغل زیاد نمی باشد و نیاز به توجه بیشتر دولت دارد.

5-راه های کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه چیست ؟

برای کسب اطلاع در زمینه باغداری راه های مختلفی وجود دارد که یکی از راه ها استفاده از کارشناسان خبره و صحبت های آنها در جمع باغداران و نمایش فیلم های آموزشی در این زمینه و هم چنین ارائه دوره های کوتاه مدت آموزشی برای باغداران است.

6-توانایی های لازم برای این شغل چیست ؟

 یکی از توانایی های لازم برای این شغل توانایی جسمی می باشد هم چنین داشتن اطلاعات کافی در زمینه باغداری یکی دیگر از توانایی های لازم در این زمینه می باشد.

اولین مطالب آزمایشی من

۱۰ بازديد
این اولین مطالب آزمایشی وبلاگ من می باشد و به زودی حذف خواهد شد.
امروز ارتباط و تبادل اطلاعات نقش بسیار مهمی در رشد و فرهنگ مردم یک کشور و جامعه را دارد و وبلاگ یکی از راه های سریع انتقال اطلاعات و ارتباط مردم یک جامعه با هم می باشد .
شما به راحتی می توانید مطالب مورد علاقه , کارهای روزمره , علم و فرهنگ را در وبلاگ خود انتشار دهید و با سایر دوستان خود به گفتگو و تبادل نظر بپردازید .

دومین مطلب آزمایشی من

۱۳ بازديد
این دومین مطلب آزمایشی وبلاگ من هستش و به زودی این متن حذف خواهد شد .
وبلاگ چیست ؟
وبلاگ یا وب‌نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یا بلاگ و به زبان انگلیسی(Blog) هم می‌گویند، وبلاگ حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشت‌های شخصی و یا مقالات علمی مورد نظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی از دو کلمۀ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است .مطالب وبلاگ بر مبنای زمانی که ثبت شده گروهبندی و به ترتیب از تازه‌ترین رخداد به قدیم ارائه می‌گردد. نویسندهٔ ویلاگ، وب‌نویس یا تارنویس نامیده می‌شود و ممکن است بیش از یک نفر باشد، وب‌نویس به گزارش مداوم رویدادها، خاطرات، و یا عقاید یک شخص یا یک سازمان می‌پردازد. واحد مطالب در وبلاگ،پست است، معمولاً در انتهای هر مطلب، برچسب تاریخ و زمان، نام نویسنده و پیوند ثابت به آن یادداشت ثبت می‌شود. فاصلهٔ زمانی بین مطالب وبلاگ لزوماً یکسان نیست و زمان نوشته ‌شدن هر مطلب به خواست نویسندهٔ وبلاگ بستگی دارد. مطالب نوشته شده در یک وبلاگ همانند محتویات یک وب‌گاه معمولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در بیشتر موارد وبلاگ ها دارای روشی برای دسترسی به بایگانی یادداشت‌ها هستند (مثلاً دسترسی به بایگانی بر حسب تاریخ یا موضوع). بعضی از وبلاگ ها امکان جستجو برای یک واژه یا عبارت خاص را در میان مطالب به کاربر می‌دهند.