گردوی فرنور

۸ بازديد

فرنور نوعی درخت گردوی فرانسوی مقاوم به سرما است. مولد و دیربرگ است. این ترکیبی از Franquette x Lara است. وزارت دهیاری 

جهاد کشاورزی  کاشت فرنور در مناطق سردسیر و در ارتفاعات 1800 متری از سطح دریا قابل کاشت است. خرید گردو فرنور 

 

  • بازده: فرنور یک رقم زودرس است، به این معنی که 3 یا 4 سال پس از کاشت درخت شروع به تولید گردو می کند. زمانی که به بلوغ رسید می تواند تا 8 تن گردو در هکتار تولید کند. وزارت اب و فاضلاب 
  • کیفیت مهره و پوسته: Fernor آجیل هایی با پوسته نازک تولید می کند. مغز آن مغزهای خوش طعم و خوش رنگ است. پوسته نازک و رنگ مغز از ویژگی های مهم در تعیین قیمت فروش گردو است. گردوهایی که رنگ مغز روشن تری دارند با قیمت های بالاتری به فروش می رسند. هسته های آن به راحتی از پوسته جدا می شوند و به راحتی به دو نیم تقسیم می شوند.
  • اندازه درخت: فرنور به صورت نیمه راست رشد می کند. فرنور برای کاشت با تراکم بالا مانند فاصله 6×5 متر مناسب است. جزئیات بیشتر در مورد فاصله درختان در این صفحه ارائه شده است.
  • زمان برگ دهی: فرنور یک رقم دیر برگ است. این یک مزیت است، زیرا واریته‌های دیربرگ کمتر تحت تأثیر سرمازدگی، سوختگی گردو و پروانه ماهی قرار می‌گیرند.
  • گرده افشانی: گرده افشان فرنور فرنت است. توصیه می کنیم به ازای هر 10 درخت فرنور 1 درخت فرنیت بکارید.
  • پایه: در والتری، ما فرنور را روی پایه Juglans regia (معروف به گردوی انگلیسی) جوانه زدیم. به دلیل تحمل آن در برابر بیماری خط سیاه، معمولاً یک پایه ترجیح داده می شود.
  • زمان کاشت: فرنور را می توان از نوامبر تا اواسط آوریل سال آینده کاشت. بهترین زمان کاشت به کشور شما و موقعیت زمین شما بستگی دارد. لطفاً اگر مطمئن نیستید از ما بپرسید.

درخت سیب

۱۹ بازديد
درخت سیب (نام علمی: M. pumila) درختی برگریز از خانواده گلسرخیان است که به خاطر میوه شیرین و گوشتی‌اش شناخته شده‌است. در سرتاسر دنیا، این درخت برای میوه‌اش کشت می‌شود و وسیع‌ترین گونهٔ رشد کرده از سرده مالوس است. منشأ این درخت آسیای مرکزی است؛ جایی که امروزه هنوز هم گونهٔ وحشی آن یعنی مالوس سیورسی یافت می‌شود. سیب پس از هزاران سال کشت در آسیا و اروپا، توسط مهاجران اروپایی به آمریکای شمالی برده شد. سیب در برخی فرهنگها از اهمیت مذهبی و اساطیری بالایی برخوردار است؛ از جمله فرهنگ اهالی اسکاندیناوی، یونان و مسیحیان اروپایی قدیم. سیب همچنین یکی از سین‌های اصلی هفت‌سین است. خرید درخت سیب
درختان سیب حاصل از کاشت دانه بزرگ هستند، اما درختان حاصل از پیوند ریشه (ساقه زیرزمینی) کوچکند. بیش از ۷٬۵۰۰ رقم سیب شناخته شده وجود دارد، و در نتیجه طیف وسیعی از ویژگی‌های دلخواه به دست می‌آید. ارقام مختلف برای سلیقه‌ها و استفاده‌های مختلف از جمله آشپزی، مصرف خام و تولید شراب پرورش می‌یابند. درختان سیب معمولاً با پیوند زدن تکثیر داده می‌شوند، گرچه سیب‌های وحشی به سادگی از دانه می‌رویند. درختان و میوهٔ سیب مستعد تعدادی از آفت‌های قارچی و باکتریایی قابل کنترل با روش‌های ارگانیک و غیرارگانیک هستند. در سال ۲۰۱۰، در بخشی از پژوهشی که برای کنترل بیماری و پرورش انتخابی محصول سیب صورت گرفت، ژنوم این میوه رمزگشایی شد.جهاد کشاورزی
در سال ۲۰۱۸، حدودهاد کشاورزی ۸۶ میلیون تن سیب در سراسر جهان به عمل آمد؛ که تقریباً ۴۵٪ از این مقدار را چین تولید کرده بود.[۳] ایالات متحده با بیش از ۶٪ تولید دنیا دومین تولیدکنندهٔ مهم بوده‌است. ترکیه جایگاه سوم و ایتالیا، هندوستان و لهستان مقام‌های بعدی را داشته‌اند. سیب معمولاً به صورت خام مصرف می‌شود، اما در بسیاری از غذاها (بویژه دسرها) و نوشیدنی‌ها هم استفاده می‌گردد. در میان عوام آثار مثبت بسیاری به سیب نسبت داده می‌شود. با این حال پروتئین‌های متفاوت موجود در سیب دو نوع آلرژی را سبب می‌شوند. سازمان آب و فاضلاب

توت

۶ بازديد
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 
توت کاغذی
میوه‌های رسیده و کال توت کاغذی
رده‌بندی علمی
فرمانرو: گیاهان
(طبقه‌بندی‌نشده): گیاهان گلدار
(طبقه‌بندی‌نشده): دولپه‌ای‌های نو
(طبقه‌بندی‌نشده): رزیدها
راسته: گل‌سرخ‌سانان
تیره: توتان
تبار: Moreae
سرده: بروسونتیا
گونه: B. papyrifera
نام دوبخشی
Broussonetia papyrifera

توت کاغذی (نام علمی: Broussonetia papyrifera، مترادف .Morus papyrifera L.) درختی است از تیرهٔ توتان (Moraceae) و بومی شرق آسیا. خرید گیلاس 

توت کاغذی درختی است سایه‌انداز که نگهداری کمی می‌خواهد. آلودگی هوا، باد، خشکسالی، گرما و بیشتر انواع خاک‌ها را تحمل می‌کند. برگ‌های آن در بالا به رنگ سبز تیره و در پائین نقره‌ای خاکستری است. برگ‌های آن از نظر شکل متنوع می‌باشد. این درخت دو پایه است پایه ماده آن میوه شیرین مانند توت به رنگ قرمز دارد.

توت کاغذی درختی است خیلی زود رشد که چوبی نرم دارد و در صنعت کشتی‌سازی به کار می‌رود. این گیاه بیشتر مصارف طبی دارد.

توت کاغذی به خاطر مصرف زیاد آبی که دارد پس از کشت در منطقه‌ای جدید گیاهان بومی را می‌خشکاند و با رشد سریعی که دارد جایگزین آن‌ها می‌شود. این خطر به‌ویژه در اسلام‌آباد پاکستان رخ داده و در آن محل توت کاغذی به سرعت در حال جایگزین شدن به جای دیگر گیاهان بومی است. گرده‌افشانی توت کاغذی نیز در این شهر مزاحمت بزرگی برای ساکنان دارای حساسیت به گرده‌ها ایجاد کرده‌است. توت کاغذی به سرعت در حال شیوع به شهرهای شمالی پاکستان چون پیشاور و به سمت جنوب به سوی سیالکوت و دیگر شهرها نیز هست.

کاربرد

ناندینا

۶ بازديد

یکی از بامزه ترین گیاهان ،گیاه ناندینا است. ناندینا درختچه ای است  با برگ های ظریف سبز روشن،اینن درختچه در فصل پاییز پر از میوه میشود میوه هایی که مانند شاخه های انگور است به رنگ قرمز ولی بوی گوجه فرنگی تازه میدهد و عطر بسیار خوشی را در همه جا پخش میکند.  این گیاه از لخاظ ظاهخری ممکن است با پریکاننتا و زالزلک اشتباه گرفته شود ، ولی  این گیاهان در اصل تفاوت خیلی زیادی با هم دارند. 

گیاه ناندینا برعکس خیلی از گیاهان دیگر که در فصل بهار و تابستان شکوفه میکنند ، در فصل پاییز و زمستان نمایان می شوند. . خرید گردو 

 

داستان ناندینا داستانی است که تجسم یک چالش مهم برای مناظر و همچنین اکوسیستم امروز ما است. گیاهان عجیب و غریب در چشم انداز اگزوتیک هایی که به طور بی گناه معرفی می شوند اغلب مصمم هستند که برای حیات وحش ما مضر باشند و گونه های بومی ما را تهدید کنند. این گیاه دوست داشتنی آسیایی یک درختچه کوچک نیمه همیشه سبز است که در اوایل دهه 1800 در ایالات متحده معرفی شد. گیاهی که با توت‌های قرمز روشن و برگ‌های شرابی، در بهار با گل‌های سفید دلپذیر و در تابستان با شاخ و برگ‌های همیشه سبز تیره به باغ علاقه‌مند است. 

ناندینا گیاهی است مقاوم و سریع رشد می کند از کنار جاده های آفتابی تا زیر نبات و در سایه سنگین در انواع خاک های مرطوب و پرندگان در پاییز و زمستان در حال خوردن توت ها دیده می شوند. به نظر می رسد این گیاه عالی است و درک اینکه چرا به محبوبیت صاحبان خانه تبدیل شده و یکی از اصلی ترین مهد کودک های تجاری است دشوار نیست. و مشکل در همین جاست.

از قضا، چیزهایی که ناندینا را تا این حد محبوب می کند دلیل این است که شورای گیاهان آفات عجیب و غریب SC (SC-EPPC) آنها را به عنوان یک "تهدید مهم" در ایالت ما در نظر می گیرند. )، که از آنها به عنوان "گونه های عجیب و غریب مهاجمی که در مناطق طبیعی مستقر شده اند، به طور مستقل گسترش یافته و آسیب قابل توجهی به جوامع طبیعی وارد می کنند" یاد می کنند.

بنابراین، مشکل چیست؟ 

خب، برای شروع، آن توت های قرمز دوست داشتنی سمی هستند. هنگامی که ده ها موم سدر مرده در شهرستان توماس، جورجیا یافت شد، محققان کالج دامپزشکی، دانشگاه جورجیا، علت را ناندینا یافتند. انواع توت ها… 

بامبو بهشتی (Nandina domestica) در حال شکوفه

بامبو بهشتی (Nandina domestica)
توسط JKMarlow

«همه پرندگان توت ناندینا دست نخورده در محصولات خود داشتند. خونریزی در قلب، ریهها، نای، حفره شکمی و سایر اندام‌ها وجود داشت. توت ناندینا حاوی سیانید و سایر آلکالوئیدها است که هیدروژن سیانید بسیار سمی (HCN) تولید می کند که برای همه حیوانات بسیار سمی است…” 

خوشبختانه، پرندگانی مانند سدر، مرغ مقلد شمالی و رابین آمریکایی، معمولاً توت ها را فقط زمانی مصرف می کنند که سایر منابع غذایی در دسترس نباشند. سایر حیوانات نیز از جمله سگ ها تحت تأثیر توت ها قرار می گیرند.

 مشکل دیگر گونه های مهاجم مانند ناندینا این است که آنها بسیار تهاجمی تر از بومیان هستند و گیاهانی را که بخشی از زنجیره غذایی بومیان اینجا هستند که در کنار آنها تکامل یافته اند، جابجا می کنند. 

ایالات متحده وزارت کشاورزی بیان می‌کند که ناندینا به پارک‌های ملی، پناهگاه‌های ملی حیات وحش، جنگل‌های ملی، پارک‌های شهری و سایر زیستگاه‌های ما طبیعی شده و به آنها حمله کرده است. این گیاه تهاجمی، مقاوم است و در طیف وسیعی از شرایط در اینجا در جنوب شرقی رشد می کند. دانه های آن ها سبک وزن هستند و علاوه بر پخش شدن توسط حیات وحش، به راحتی در باد و آب حمل می شوند.   

بامبو بهشتی (Nandina domestica) با شکوفه و آمپر؛ توت

بامبو بهشتی (Nandina domestica)
نوشته جانی مارلو

چه می توانیم بکنیم؟

همه اینها تصویر نسبتاً تلخی را برای گیاهی ترسیم می کند که بسیاری از ما در ایالت بالا ممکن است در حیاط خود داشته باشیم. پس چه می توانیم بکنیم؟

SC-EPPC توصیه می‌کند گیاه را در زمانی که دانه‌ها وجود ندارند (برای جلوگیری از انتشار تصادفی)، سوزاندن آن، و اگر به جای کندن آن را ببرید، حذف کنید. به بالا، سپس کنده ها را با یک علف کش مبتنی بر گلایفوسیت مانند Round-up نیز "رنگ آمیزی" کنید.

اگر یک عاشق فداکار ناندینا هستید و نمی توانید از آن جدا شوید، برخی از ارقام استریل وجود دارند که می توانید به عنوان جایگزین های احتمالی به سراغ آنها بروید که کمتر تهاجمی هستند و دانه های سمی ندارند. همچنین می‌توانید توت‌ها را در اوایل پاییز که برای اولین بار ظاهر می‌شوند از گیاه جدا کرده و بسوزانید. 

انجمن گیاهان بومی SC پیشنهاد می کند که به سادگی آنها را با تعدادی از گونه های بومی با ویژگی های مشابه جایگزین کنید که در شرایط مشابه به خوبی رشد می کنند و به زنجیره غذایی محلی کمک می کنند، از جمله:

شوری خاک

۸ بازديد
 

فرایند شور شدن خاک سازمان اب و خاک 

با توجه به وضعیت آب و هوای کشور و وجود خشکسالی، خاک‌های اکثر مناطق کشور حالتی قلیایی، سدیمی و شور پیدا کرده اند و در ضمن افزودن کود‌های مختلف حیوانی به زمین‌ها و مزارع نیز در شور شدن خاک بی تاثیر نخواهد بود. تجمع املاح در خاک‌ها روی خواص فیزیکی و شیمایی رس و هوموس تاثیر زیادی می‌گذارند و ضمنا کمیت و کیفیت جامعه نباتی عالی و پست خاک را تعیین می‌کنند. جهاد کشاورزی با افزایش املاح سدیم، ذرات رس و هوموس خاک، انتشار یافته و لایه یا افقی بسیار متراکم در زیر خاک به وجود می‌آورند که از رسیدن آب و هوا به ریشه گیاه جلوگیری می‌کنند. همچنین این املاح، فشار اسمزی محلول خاک را بالا برده و در نتیجه با بهم خوردن تعادل یونی، قدرت جذب آب توسط گیاه کاهش می‌یابد و به تدریج با ادامه این روند خاک شور می‌شود. به طور کلی محصولات زراعی در خاک‌های شور قلیایی کیفیت و کمیت پایینی دارند و گیاهان این مناطق در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت کمتری نیز دارند.  خرید گیلاس 

مهمترین روش‌های از بین بردن شوری خاک
۹ روش برای رفع شوری خاک
۱. آبشویی
یکی از مهمترین روش‌های از بین بردن شوری خاک آبشویی می‌باشد. با استفاده از این روش نمک‌های اضافی محلولی که در خاک وجود دارد کاملا شستشو داده شده و از خاک خارج می‌شوند.

۲. دوره آبیاری کوتاه
منظور از دوره آبیاری کوتاه این است که فاصله بین دو آبیاری زمین زراعی مدنظر را کمتر در نظر بگیرند و زود به زود آبیاری نمایند تا غلظت محلول در خاک زیاد نشود و به اصطلاح خاک شور اصلاح شود. 
 
۳. استفاده از کود‌های مخصوص
یک روش دیگر برای از بین بردن شوری خاک استفاده از کود‌های مخصوص زمین‌های شور است. از طریق این کود‌ها ضریب شوری خاک پایین‌تر شده و خاک شور نمی‌شود.
۹ روش برای رفع شوری خاک
۴. آبیاری به روش نوین
در حال حاضر با توجه به پیشرفت‌های زیادی که در امر آبیاری نوین صورت پذیرفته می‌توان گفت دیگر نگرانی از بابت شوری خاک وجود ندارد و نیازی به اصلاح خاک نخواهد بود. به طور مثال روش‌های نوینی مانند آبیاری قطره‌ای و بارانی از نظر اصلاح شوری خاک اثرات مثبت بالایی دارند.

۵. استفاده از گوگرد ارگانیک
استفاده از گوگرد ارگانیک تاثیر مثبت فراوانی در اصلاح خاک‌های شور دارد. این ماده با اضافه شدن به خاک مدنظر با توجه به سه عامل دما، آب و هوا واکنش منحصر به فردی ایجاد می‌کند و اسید سولفوریک رقیق تولید می‌کند که باعث کاهش اسیدیته خاک و در ادامه تبدیل حالت قلیایی خاک به اسیدی خواهد شد؛ و ضمنا استفاده از گوگرد ارگانیک برای خاک‌های اسیدی پیشنهاد نمی‌شود.
۹ روش برای رفع شوری خاک
۶. اضافه کردن ژیپس
اضافه کردن ژیپس موجب اصلاح خاک‌های شور و قلیایی می‌شود. ژیپس با تبدیل کربنات‌ها و بی کربنات سدیم به سولفات موجب کاهش شوری خاک می‌شود که البته به چند تن در هکتار از این ماده نیاز است و باید خاک حالت مرطوبی داشته باشد تا ژیپس با آن مخلوط گردد.

۷. کاهش تبخیر از سطح خاک
یکی از راه‌های موثر در کاهش شوری خاک، کاهش میزان تبخیر از سطح خاک می‌باشد. این موضوع نه تنها موجب حفظ رطوبت خاک می‌شود بلکه از انتقال نمک از لایه‌های زیرین خاک به ناحیه رشد ریشه جلوگیری می‌نماید. در ضمن در کشاورزی آبیاری باید متعادل باشد و از آبیاری بیش از حد اجتناب کنید مگر اینکه هدف شستشوی نمک‌های خاک باشد.
۹ روش برای رفع شوری خاک
۸. کشت گیاهان مقاوم به شوری‌
می‌توانید در خاک‌های شور و قلیایی به کشت گیاهان مقاوم به شوری مانند چغندر، ذرت خوشه ای، جو، یونجه، شبدر، پنبه و … اقدام کنید. ضمنا در خاک‌های شور بهتر است در زمانی که گیاه در حالت خواب بوده یا آیش با استفاده از آبیاری سنگین نمک‌های سطحی را از دسترس ریشه‌ها دور ساخت.

۹ روش برای رفع شوری خاک
۹. استفاده از سیستم آبیاری مناسب
برای آبیاری سیستم‌های مختلفی تعریف شده است که هر یک به طریقی می‌تواند در کاهش شوری خاک موثر واقع گردد. به طور مثال در سیستم آبیاری کرتی می‌توان با تسطیح صحیح زمین از تشکیل پشته‌های نمک جلوگیری کرد.

سرو ابر کوه

۱۹ بازديد

همچنین به نام سرو ابرکوه ایران سومین درخت با طول عمر جهان است که هنوز هم پابرجاست. سرو ابرکوه یا سرو ابرکوه واقع در شهرستان ابرکوه استان یزد به تازگی 4500 ساله شده است. این درخت پس از درخت کاج بزرگ حوضه ای (5062 ساله) و متوساله (4845 ساله) سومین درخت قدیمی جهان است که هر دو گونه مشابه "Pinus longaeva" را تشکیل می دهند و در کوه های سفید کالیفرنیا زندگی می کنند. سرو پیوندی کهن و ریشه‌دار با تاریخ ایران دارد و در بسیاری از نمادها و اشعار کهن فارسی دیده می‌شود. اما سرو ابرکوه به تنهایی یک مورد خاص است. این درخت کهن ترین میراث زنده ایران است که در ارتفاع 25 تا 28 متری و با عرض 11.5 متر در تنه و 18 متر بالاتر در اطراف شاخه هایش قرار دارد. خرید سرو شیراز 

محققان ژاپنی و روسیه برای اولین بار عمر این درخت را تا 8000 سال تخمین زدند. بعدها، دانشمند روسی الکساندر روف سن آن را بین 4000 تا 4500 سال تخمین زد که آن را به عنوان قدیمی ترین درخت آسیا معرفی کرد.

سرو ابرکوه در حالی که توسط سازمان میراث فرهنگی ایران به عنوان سومین میراث ملی کشور در سال 1386 حفاظت می شود، متاسفانه همچنان در انتظار ثبت یونسکو است.

برای چیزی به این باستانی، طبیعی است که در اسرار و افسانه ها پوشانده شود. برخی از افسانه ها منشأ این درخت را به یافث، پسر نوح نسبت می دهند، در حالی که برخی دیگر معتقدند زرتشت، پیامبر باستانی و رهبر معنوی ایران، آن را کاشته است. در برخی از اسطوره ها، درخت دارای روحی است که آن را در طول قرن ها سرپا نگه می دارد.

گذشته از اساطیر، عمر طولانی درخت را به دلیل شرایط طبیعی مطلوب محل آن دانسته اند. اگرچه امروزه با گسترش شهرها و تردد گردشگران و خودروها، به نظر می رسد زیستگاه طبیعی درخت نیاز بیشتری به حفاظت داشته باشد. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یزد اقداماتی از جمله کشتن آفات و حصار کشیدن درخت را انجام داده است تا این درخت کهنسال برای سالیان درازی به حیات خود ادامه دهد.

کاشت درخت

۱۰ بازديد

سید جواد ساداتی نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: امسال در هفته منابع طبیعی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با کمک مردم ایران طرح کاشت یک میلیارد درخت را شروع کرده است. خرید درخت گیلاس 

وی یادآور شد: با توجه به تولید کربن بالایی که در کشور وجود دارد، ضرورت دارد که بتوانیم منابع ترسیب دهنده کربن را در کشور افزایش دهیم که بهترین و پر اولویت ترین ترسیب دهنده کربن، درخت است.  جهاد کشاورزی 

ساداتی نژاد اظهار داشت: مطالعات طرح کاشت یک میلیارد درخت بر اساس تشکیل یک کمیته علمی در هشت ماه گذشته انجام گرفته و با نخبگان و دانشگاهیان مشورت شده و موسسه تحقیقات جنگل و مرتع، کار علمی مکان یابی آن را انجام داده و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کار اجرای آن را بر عهده دارد. منابع طبیعی 

وی خاطرنشان کرد: بذرکاری، بوته کاری و فعالیت های آبخیزداری مکمل این طرح هستند و با توجه به نیاز کشور به چوب، درختان مثمر و غیر مثمر کاشته می شود و ضمن آنکه کاشت درختان در اراضی شیبدار، باغات دیم و با احیای جنگل های شمال و زاگرس اجرا می شود.

ساداتی نژاد اظهار امیدواری کرد که سال آینده ۲۵۰ میلیون نهال به دست ایرانیان کاشته شود و نشان دهد که در کشور ما ظرفیت این میزان کاشت نهال در سال وجود دارد که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: پس از کاشت ۲۵۰ میلیون نهال، برای سال بعد به سمت کاشت ۴۰۰ میلیون نهال در یک سال پیش می رویم، در این نهضت مردمی که همه اقوام ایرانی و قشرهای مردم مشارکت دارند یک همبستگی در کشور برای سرسبز و آبادان کردن ایران شکل می گیرد.

وی ادامه داد: ۷۰ دستگاه مختلف در این طرح مشارکت دارند و رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این اجرای این طرح و توسعه جنگل تاکید داشتند و سال ها است در این روز درخت می کارند، رئیس جمهور و سران سه قوه هم در چنین روزی درخت کاشته اند و مردم هم به صورت تاریخی عاشق درختکاری هستند.

ساداتی نژاد اعلام کرد: این اتفاق بزرگ یک میراث برای آینده باقی می گذارد و ایران را از یک کشور با جنگل ضعیف به یک کشور با جنگل متوسط تبدیل می کند و این مسیر را باید توسعه دهیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صیانت از جنگل ها در برنامه توسعه هفتم کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: این نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت، فقط کاشت درخت نیست، احیای جنگل های تخریب شده در شمال و زاگرس و توسعه فعالیت های مرتعداری و بذرکاری در آن دیده شده است.

مراسم روز ملی درختکاری در حاشیه روستای تورقوزآباد شهرستان ری با حضور وزیر جهاد کشاورزی و سایر مسئولان امروز دوشنبه برگزار شد.

انواع کاج

۷ بازديد

(تصویر: Martin Podsiad 31 )

وقتی صحبت از جلوگیری از تغییرات آب و هوایی می شود، گونه های مختلف درختان کاج می توانند اثرات متفاوتی داشته باشند. اگر از علاقه مندان به محیط زیست هستید، یادگیری نحوه تأثیرگذاری بر طبیعت با در نظر گرفتن یک ماشین حساب ردپای زیست محیطی جالب خواهد بود .  خرید کامیس پاریس 

نتیجه را می توان به عنوان نقطه شروعی برای کشف شرکت های جبران کننده کربن که به بهترین وجه با نتایج دلخواه شما مطابقت دارند، استفاده کرد. شما می توانید با تصمیم گیری در مورد نوع درخت کاج مورد نظر خود شروع کنید و سپس می توانید بپرسید که آیا می توان از آن به عنوان یکی از درختان افست کربن استفاده کرد یا خیر .جهاد کشاورزی 

درخت کاج سفید

درخت کاج سفید بلندترین درخت مخروطی است که در شمال شرقی یافت می شود. ارتفاع این درخت می تواند به 100 متر برسد و قطر تنه آن تا 4 فوت افزایش یابد.

درختان کاج سفید می توانند تا 400 سال عمر کنند - پوست آنها با افزایش سن به بافتی شیاردار تبدیل می شود که به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای است.

کاج های سفید را می توان تا ارتفاع 5000 فوتی در کوه های آپالاشیا جنوبی یافت و در جنوب شرقی منیتوبا، نیوفاندلند، کانادا، جورجیا و آیووا رشد می کند.

کاج قرمز

نروژی های اولیه که در مینه سوتا ساکن شدند، درختان کاج قرمز را کاج نروژی می نامیدند. این نام نتیجه اعتقاد ساکنان نروژی بود که کاج قرمز همان گونه کاج است که در نروژ می روید.

تا به امروز از کاج قرمز به عنوان کاج نروژی یاد می شود. کاج های قرمز دارای چوب قرمز کم رنگ هستند و این درختان مربوط به سایر درختان خانواده کاج از جمله صنوبر، شوکران، صنوبر و کاج اروپایی هستند. 3

کاج قرمز درخت رسمی ایالت مینه سوتا است و می توان آن را در ایالت های هم مرز با دریاچه های بزرگ و همچنین ایالت های شمال شرقی و جنوب کانادا یافت.

جک پاین

درختان کاج جک درختان سریع رشد و همیشه سبز با سوزن های بلند 2 اینچی هستند.

عکس درخت کاج در ساحل رودخانه.

(تصویر: Ian Wagg 34 )

هر درخت کاج جک در مورد ریختن متفاوت است، زیرا برخی از آنها چندین سال سوزن های خود را نگه می دارند، در حالی که برخی دیگر در طی یک سال سوزن های جدید می ریزند.

جمعیت کاج جک به راحتی پس از آتش سوزی جنگل ها بازسازی می شوند، زیرا مخروط های آنها در زیر گرمای زیاد باز می شوند.

کاج لانگلاف جنوبی

در زمان‌های تاریخی، درخت کاج دراز جنوبی چوبی را برای ساخت کشتی فراهم می‌کرد و از شیره این درختان برای ساخت قیر و سقز استفاده می‌شد که کشتی‌های مذکور را ضد آب می‌کرد.

درختان کاج بلند به آتش وابسته هستند، به این معنی که برای ادامه رشد درختان، نیاز به آتش سوزی منظم دارد. 15 در حالی که مردم بومی برای بهبود طول عمر درختان کاج دراز به طور مرتب آتش می زنند، مدیریت آتش در دوران مدرن دلسرد شده است.

جنگل کاج دراز در دشت ساحلی جنوبی یکی از در معرض خطرترین اکوسیستم های آمریکای شمالی است و تلاش های هماهنگی برای بازگرداندن این درختان از لبه پرتگاه انجام می شود.

مطالب مرتبط : جبران کربن جنگل : اعتبارات کربن احیای جنگل، درختکاری

کاج بریده بریده

درختان کاج اسلش درختانی همیشه سبز هستند که به نام‌های کاج، کاج جنوبی، کاج زرد و کاج باتلاقی نیز شناخته می‌شوند.

کاج های اسلش در سراسر جنوب ایالات متحده رشد می کنند و بومی فلوریدا و شهرستان های جنوبی کارولین جنوبی، می سی سی پی، جورجیا و آلاباما هستند.

بر خلاف درختان کاج بلند، نهال کاج بریده بریده نمی تواند در برابر آتش سوزی مقاومت کند و نیاز به حفاظت در برابر آتش دارد.

انواع درختان کاج در همه 50 ایالت

انواع مختلف درختان کاج به طور طبیعی در نیمکره شمالی و جنوبی رشد می کنند. 21 احتمالاً می توانید بگویید که درصد قابل توجهی از این درختان در حال حاضر بالغ هستند.

آیا می دانید چگونه می توان سن درخت را تشخیص داد؟ ؟ شمردن حلقه های درخت یکی از مهارت های اساسی انسان برای تخمین سن درخت است.

همه درختان کاج، به جز کاج سوماترا یا مرکوس، بومی نیمکره شمالی هستند. بودن در کنار این درختان کهنسال فوق العاده خواهد بود، اما این چیزی است که فقط می توانید به آن امیدوار باشید.

جدول زیر انواع درختان کاج را در هر 50 ایالت نشان می دهد

گردو

۸ بازديد

براساس  وزارت کشاورزی ایالات متحده، یک اونس (حدود یک چهارم فنجان یا 14 نصف گردو) 18 گرم چربی خوب، 4 گرم پروتئین و تقریباً 2 گرم فیبر فراهم می کند . همین مقدار گردو نیز تقریباً 50 درصد از هدف روزانه منگنز را به شما می دهد.  مؤسسه ملی سلامت، 1.8 میلی گرم منگنز در روز را برای زنان و 2.3 برای مردان توصیه می کند، و یک اونس گردو دارای 0.97 میلی گرم منگنز است .) یک اونس گردو نیز مواد مغذی دیگری از جمله منیزیم ، پتاسیم ، آهن ، کلسیم ، سدیم ورا به شما می دهد . خرید گردو 

 

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۸ در منتشر شد ، ریز عناصر و عناصر کمیاب بیشتری را در گردو شناسایی کرد. به ترتیب محتوای نزولی بعد از منیزیم و آهن، روی  ، بور، مولیبدن، مس، نیکل، کبالت و موارد دیگر با غلظت های حتی کمتر هستند.

 

به گزارش ، ماکرومینرال هایی که می خواهید روی آنها تمرکز کنید عبارتند از کلسیم، فسفر، منیزیم، سدیم، پتاسیم، کلرید و گوگرد. گردو چهار مورد از این ماکرومینرال ها را علامت بزنید. به علاوه، آنها حاوی برخی مواد معدنی مانند آهن، منگنز، مس، روی و کبالت هستند.

 

منگنز یک ماده معدنی است که از استخوان های سالم حمایت می کند و برای تولید  و بهبود زخم ها مورد نیاز است. بر اساس مقاله ای که در سال 2017در  منتشر شد، گردو همچنین سرشار از پلی فنول ها، به طور عمده پدنکولاژین است . Pedunculagin یک الاژیتانین با اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که به محافظت در برابر شروع و پیشرفت سرطان، بیماری قلبی و بیماری های عصبی کمک می کند.

 

گردوهایی که تا به حال مورد بحث قرار گرفت گردوی معمولی یا همان گردوی انگلیسی است. اما حتی ترکیبات فنلی موجود در گردو سیاه اثرات ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی دارند، همانطور که در مجله در سال 2020 گزارش شد.

کاشت و دانستنی

۱۵ بازديد
عداد کمی از مناظر به اندازه پرنده مگس خواری که بر روی گل های اصلی در حیاط خلوت شما شناور است یا نور پروانه ای روی سوزان چشم سیاه که در گلدان شما در بالکن شما می چرخد، جذاب هستند. با این حال گرده افشان ها بیشتر از فریب دادن ما انجام می دهند: آنها کلید یک محیط زیست سالم هستند. با تهدید بسیاری از گرده افشان ها و ناپدید شدن زیستگاه آنها، باغبانان می توانند با کاشت گونه های بومی که از این موجودات شگفت انگیز حمایت می کنند، تفاوت واقعی ایجاد کنند. ترفند این است که بدانید چه گونه هایی را بکارید و چگونه به رشد آنها کمک کنید. کشاورزی 
 
اگر شما یک باغبان (یا باغبان مشتاق) در شمال شرق، غرب میانه بالا، یا دریاچه های بزرگ هستید، این راهنمای زیبای 4 رنگ مرجع شما برای مفیدترین گیاهان در منطقه شما خواهد بود. این شامل نمایه‌های بیش از 300 گیاه بومی است که شامل تصاویر و عکس‌های دوست‌داشتنی، اطلاعات مربوط به دوره‌های شکوفه‌دهی، قرار گرفتن در معرض، رطوبت خاک، و همراهان خوب گیاه، و همچنین نحوه حمایت هر گونه از گرده افشان‌های خاص است. خرید گردو 
 
در مورد گیاهان رایجی که فکر می‌کردید می‌شناسید بیشتر خواهید آموخت و با گونه‌هایی آشنا می‌شوید که ممکن است قبلاً هرگز با آنها برخورد نکرده باشید. گل‌های شکوفه‌دار، علف‌های بومی، درختان، درختچه‌ها، انگورها و گیاهان برای باغ‌های بارانی و حوضچه‌ها همگی شامل می‌شوند. White Baneberry، Woodland Strawberry، Boneset، Virginia Mountain Mint، Smooth Aster و بسیاری دیگر ممکن است از این صفحات به خاک شما راه پیدا کنند. آب و فاضلاب 
  محیط زیست 
در حالی که درک گیاهان خاص کلیدی است، استراتژی های رشد نیز کلیدی هستند. در اینجا می آموزید که چگونه سایت خود را آماده کنید و نمونه طرح های باغ را بیابید، خواه فضای رشد شما بالکن آپارتمان باشد، حیاط مسکونی یا باغ اجتماعی. در سرتاسر، شما قدرت گیاهان را کشف خواهید کرد که نه تنها محیط شخصی خود را غنی می کند، بلکه از گرده افشان های لازم برای یک سیاره پر رونق حمایت می کند.